Pusat Pemajuan Pembelajaran Digital dan Fleksibel (UTM CDex) anjuran bersama Pusat Pembangunan Bakat dan Kepimpinan (CTLD) telah menganjurkan kursus Research-Led Teaching: Engaging A Dynamic Learning Environment of Excellence pada 3 dan 4 September 2025 bertempat di Dewan Meranti, Kolej Rahman Putra, UTM Johor Bahru. Kursus ini telah disampaikan oleh Prof. Dr. Fauziah binti Abdul Rahim dari Universiti Utara Malaysia (UUM).
Peserta kursus terdiri dari staf akademik dari FABU, FKA, FKE, FC, FEST, FKM, FKT, FM dan FS iaitu seramai 47 orang peserta.
Objektif Kursus:
- Merancang pengajaran menggunakan pendekatan pengajaran berasaskan penyelidikan dengan aktiviti dan pentaksiran yang berkesan.
- Berkongsi serta membuat refleksi terhadap amalan pengajaran berasaskan penyelidikan sebagai sebahagian daripada komuniti amalan.
Semoga staf akademik di Universiti Teknologi Malaysia (UTM) dapat menerap, menambahbaik serta menggalakkan amalan terbaik Research-Led Teaching di UTM bagi mewujudkan budaya pembelajaran yang lebih dinamik dan inovatif di kalangan pelajar.
Related Articles
Inisiatif Kewangan Kelab KAPPELA: Mini Mart KAPPELA
Jawatankuasa Program Bendahari KAPELLAPegawai Tadbir (Pereka) Juru Audit KAPELLAWebmaster UTM CDex Pengerusi KAPELLAKelab KAPPELA telah mengambil usaha dalam menjana kewangan bagi kelab melalui penubuhan Mini Mart KAPPELA. Inisiatif ini, yang diketuai oleh Timbalan...
Terima Kasih Encik Arshad Musa
Jawatankuasa Program Bendahari KAPELLAPegawai Tadbir (Pereka) Juru Audit KAPELLAWebmaster UTM CDex Pengerusi KAPELLAPada 24 November 2024, satu majlis perpisahan yang penuh bermakna telah diadakan di UTM CDEX bagi menghargai sumbangan dan dedikasi Encik Arshad Musa,...
Terima Kasih Prof Madya Ir. Dr. Hayati Abdullah, dan Cik Hazwani Mohd Zahar
Jawatankuasa Program Bendahari KAPELLAPegawai Tadbir (Pereka) Juru Audit KAPELLAWebmaster UTM CDex Pengerusi KAPELLAPada 29 September 2024, satu majlis perpisahan yang penuh bermakna telah diadakan di UTM Cdex bagi menghargai jasa dan sumbangan dua staf yang amat...






